Tájékoztató a Polgármesteri Hivatal 2020. évi járványügyi készültségi időszak alatti működési rendjéről

Tekintettel a járványügyi készültségi időszak védelmi intézkedéseiről szóló 431/2020. (IX. 18.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés h) pontjában előírtakra, a Törökszentmiklósi Polgármesteri Hivatal folyamatos működésének biztosítása érdekében a hivatalba való belépés rendje 2020. szeptember 23-tól visszavonásig az alábbiakban kerül szabályozásra.



 

Tekintettel a járványügyi készültségi időszak védelmi intézkedéseiről szóló 431/2020. (IX. 18.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés h) pontjában előírtakra, a Törökszentmiklósi Polgármesteri Hivatal folyamatos működésének biztosítása érdekében a hivatalba való belépés rendje 2020. szeptember 23-tól visszavonásig az alábbiakban kerül szabályozásra.

 

Polgármesteri Hivatalba való belépés rendje

 

1.      Ügyfélfogadási napokon és időpontokban (hétfőn és szerdán 8.00 órától-16.00 óráig, pénteken 8.00 órától-12.00 óráig.) az ügyfelek kizárólag a főbejáraton keresztül léphetnek be a Polgármesteri Hivatal épületébe.

 

2.      A Polgármesteri Hivatalban egyszerre legfeljebb 10 ügyfél tartózkodhat a képviselő-testületi és bizottsági üléseken, valamint a házasságkötés alkalmából megjelenteket ide nem számítva. A személyes ügyintézésre várakozó ügyfelek a Polgármesteri Hivatal főbejárata előtt kötelesek várakozni. Rossz időjárás esetén az előtérben további legfeljebb 5 ügyfél tartózkodhat.

 

3.      A Polgármesteri Hivatal főbejáratánál vírusölő vagy alkohol tartalmú kézfertőtlenítőt, illetve papírtörlőt kell biztosítani. A kézfertőtlenítés mindenki számára kötelező a Polgármesteri Hivatal előterébe történő belépés előtt.

 

4.      A Polgármester Hivatal főbejáratánál digitális hőmérővel meg kell mérni a belépő személyek testhőmérsékletét. 37,5 vagy afeletti testhőmérséklete esetén a mérést 5 perc elteltével meg kell ismételni. Amennyiben ismét 37,5 fok feletti testhőmérsékletet mér a hőmérő az ügyfél köteles az épületet elhagyni.

 

 

Az ügyfélfogadás és ügyintézés rendje

 

5.      A Polgármesteri Hivatal épületében az ügyfelek, - társhatóságok képviselői, önkormányzati cégek, intézmények munkatársait is beleértve - kötelesek a szájat és az orrot eltakaró (orvosi vagy munkavédelmi, textil, vagy más anyagból készült) maszkot viselni.

 

  1. Személyes ügyintézésre elsősorban telefonon és e-mailen előre egyeztetett időpontban kerülhet sor. Egy hivatali irodában és más helyiségben legfeljebb két ügyfél lehet jelen az ügyintézéskor – a polgári házasságkötést kivéve.

 

  1. Személyes ügyintézés (beleértve a helyszíni szemle) során az ügyintézők és az ügyfelek kötelesek a szociális érintkezést – a közös háztartásban élők kivételével – a lehető legkisebb mértékűre korlátozni, és a másik embertől lehetőség szerint legalább 1,5 méter távolságot tartani (szociális védőtávolság).

 

Polgári házasságkötés rendje

 

  1. A polgári házasságkötés során - a házasuló felek valamint a közös háztartásban élők kivételével – biztosítani kell a védőtávolság megtartását.

 

  1. Egy házasságkötésen a Polgármesteri Hivatal házasságkötő termében a házasulandó párt is beleszámítva legfeljebb 45 személy tartózkodhat az anyakönyvvezetőn és a közreműködő önkormányzati alkalmazottakon kívül. A hivatali épületben történő házasságkötés időtartama legfeljebb 30 perc lehet.

 

  1. A meghívott vendégek- a házasuló felek, a tanúk és az anyakönyvvezető kivételével - kötelesek maszkot viselni.

 

  1. A 9. pontban előírt létszámkorlátozást az utasítás hatályba lépését követően bejelentett házasságkötések esetén kell alkalmazni.

 

Egyéb rendelkezések

 

 

  1. A hivatalban 2020. szeptember 28-tól a polgármesteri, jegyzői, képviselői fogadónapok szünetelnek. A kapcsolattartás telefon, postai levél, elektronikus levél útján biztosított.

 

  1. A pénzbeli és természetbeni juttatásokat elsősorban bankszámlára való utalással kell teljesíteni.

 

  1. A főbejáratnál található előtérben elhelyezett gyűjtőláda szolgál az ügyfelek által személyesen behozott papíralapú beadványok átvételére.

 

 

Kérjük, hogy az ügyintézés során szíveskedjenek betartani a fenti előírásokat.